Az 1993-ban megalapított, tulajdonosváltással átalakult Sága Foods Zrt. ma Magyarország egyik legjelentősebb húsipari cége. Kiemelkedő piaci sikereket mondhat magáénak mind a főtt húskészítmények, mind pedig a panírozott termékek kategóriájában. 

A sárvári székhelyű vállalat üzletfilozófiájának alapja a folyamatosan ellenőrzött magas minőség, amely mellett kiemelkedő szerepet kap, hogy a cég termékei maximálisan megfeleljenek a fogyasztói igényeknek. A vállalat több évtizede azon dolgozik, hogy olyan minőségi termékeket nyújtson fogyasztóinak, amelyek nemcsak finomak, hanem gyorsan és könnyen elkészíthetők is. 

A Sága olyan népszerű, egészséges és könnyű termékek gyártója, mint a Füstli vagy a Selyemsonka. Többszörös díjnyertes az élelmiszeripari innovációk terén, „Kiváló Magyar Élelmiszer” védjegyet, négyszer „Superbrands” díjat is kapott. 2010-ben „MagyarBrands” díjjal jutalmazták és számos „Mai Piac Nielsen Sikertermék” díjjal gazdagodott, amelyeket a sikeres termékbevezetésekkel érdemelt ki.

World Tour by SIAL Country Winner díjas lett a Sága Snacki &GO!

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://www.termekmix.hu/ipar/19-hirek/2937-world-tour-by-sial-country-winner-dijas-lett-a-saga-snacki-go
A Párizsban tartott, 2016-os SIAL nemzetközi innovációs kiállításon és termékversenyen World Tour by SIAL Country Winner díjas lett a Sága Snacki & GO! poharas pulykavirslije. A kétévente megrendezett versenyen idén 28 ország vett részt, közel 100 termékkel.

Változatlan célok, látványos sikerek

A cikk teljes terjedelmében elérhető az alábbi képre kattintva:

Versenyképes minőség

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:

Válaszút előtt a magyar élelmiszeripar

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://brandtrend.hu/kiemelt-3/2016/09/29/valaszut-elott-a-magyar-elelmiszeripar
COOP üzletlánc hagyományos szeptemberi szakmai programján, a Coop Rally-n – amely évről évre a magyar élelmiszeripart és a hazánkban előállított minőségi termékeket és gyártóikat állítja a középpontba – a Sága Foods idén házigazdaként köszöntötte az esemény résztvevőit. A társaság vezérigazgatója, Keleti Zsolt és Raskó György agrárközgazdász a helyszínen tartott sajtótájékoztatón a magyar élelmiszeripar jelenéről és jövőjéről, az alapvető élelmiszereket, köztük a baromfi ágazatot érintő jövő évi áfacsökkentésről fejtették ki véleményüket.

Mit tegyünk az asztalra?

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://www.elelmiszer.hu/coop/cikk/mit_tegyunk_az_asztalra
A COOP üzletlánc hagyományos szeptemberi szakmai programján, a Coop Rally-n – amely évről évre a magyar élelmiszeripart és a hazánkban előállított minőségi termékeket és gyártóikat állítja a középpontba – a Sága Foods idén házigazdaként köszöntötte az esemény résztvevőit. A társaság vezérigazgatója, Keleti Zsolt és Raskó György agrárközgazdász a helyszínen tartott sajtótájékoztatón a magyar élelmiszeripar jelenéről és jövőjéről, az alapvető élelmiszereket, köztük a baromfi ágazatot érintő jövő évi áfacsökkentésről fejtették ki véleményüket.

Nem volt hiány érdeklődőben és kiállítóban a Sirha Budapesten

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://www.trademagazin.hu/hirek-es-cikkek/piaci-hirek/magazin-nem-volt-hiany-erdeklodoben-es-kiallitoban-a-sirha-budapesten.html
(...) Sirha Budapest a Trade magazinnal közösen második alkalommal hirdette meg Innovációs Termékversenyét, melyen nagydíjat kapott a Sága Foods Zrt. csomagolóipar és logisztika kategóriában, (...)

A magas feldolgozottságú termékekre koncentrál a Sága Foods

Sárvár, 2016. június 29., szerda (MTI) 
A megbízható minőségben, az innovációban és a magas feldolgozottságú termékek gyártásában látja jövőjét a következő öt-tíz évben a Sága Foods Zrt. - mondta Keleti Zsolt, a sárvári székhelyű élelmiszeripai cég vezérigazgatója az MTI-nek

A vállalat a 2015-ben indult programban három év alatt egymilliárd forintot szán termékfejlesztésre, a technológia megújítására, valamint az üzemi hatékonyságot szolgáló fejlesztésekre.
Keleti Zsolt hangsúlyozta: a cég biztató növekedési pályára állt, helyzete hosszabb távon is stabilnak látszik. Árbevétele 2014-ben és 2015-ben is meghaladta a 9 milliárd forintot, az idei évre pedig 5-7 százalékos további növekedésre számítanak. Az export kismértékben csökkent, a belföldi értékesítés viszont emelkedett tavaly.
A cégvezető szerint a jövőben egyre nagyobb lesz az igény belföldön és külföldön is a magas feldolgozottságú, prémium kategóriás, úgynevezett kényelmi termékek iránt, a vállalat pedig megpróbál megfelelni ennek a kihívásnak is.
Keleti Zsolt hozzátette: ez nem azt jelenti, hogy évente új termékek tucatjait kísérelnék meg piacra dobni, továbbra is meghatározó marad termelésükben a baromfihúsból készített sonka és a virsli - utóbbiból itthon piacvezetők. A jelenlegi, évi 9 ezer tonna kapacitás megtartása mellett olyan új termékekben gondolkodnak, mint például a nemrég bevezetett poharas kiszerelésű virsli falatkák. Hozzáfűzte, hogy e terméknek olyan pozitív volt a fogadtatása mind a hazai, mind a nemzetközi piacon, hogy rövidesen egy 100 millió forint értékű gépet szereznek be, amely megtöbbszörözi a gyártási kapacitást.
A vezérigazgató elmondta, hogy a fejlesztéseket ma már saját erőből hajtja végre a sárvári vállalat, míg korábban az angol tulajdonosnak, a Bernard Matthews csoportnak nagy szerepe volt abban, hogy a Sága Foods Zrt. meg tudott erősödni. Az elmúlt három évben azonban már nem volt szükség a tulajdonosi támogatásra, sőt, a cég tőkestruktúráját is sikerült úgy átalakítani, hogy az jobban igazodjon a vállalat jelenlegi méreteihez, a bankok és esetleges más finanszírozók számára is átláthatóbbá váljon.
A 2006-ban még több mint 2500 embert foglalkoztató Sága Foods Zrt. ma csupán 248 embernek ad munkát Sárváron. A drasztikus létszámcsökkenés oka, hogy a cég megszüntette a veszteséges állattenyésztést, 2013-ban bezárta vágóhídját és a teljes üzemet a húskészítmények gyártására állította át - emlékeztetett a cég vezérigazgatója. Hozzáfűzte: a megmaradt dolgozókat igyekszik megtartani a vállalat, ezért tavaly bérfejlesztési programot indítottak, az eredménynövekedés függvényében három év alatt 20-30 százalékos béremelést terveznek.

Áthelyezi a fókuszt a Sága Foods

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
https://profitline.hu/hircentrum/hir/352862/Athelyezi-a-fokuszt-a-Saga-Foods
A megbízható minőségben, az innovációban és a magas feldolgozottságú termékek gyártásában látja jövőjét a következő öt-tíz évben a Sága Foods Zrt. - mondta Keleti Zsolt, a sárvári székhelyű élelmiszeripai cég vezérigazgatója.

Három év alatt akár 30 százalékot is emelhetnek a béreken a Ságánál

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://hvg.hu/kkv/20160629_harom_ev_alatt_akar_30_szazalekot_is_emelhetnek_a_bereken_a_saganal
Három év alatt 20-30 százalékos béremelést terveznek a Sága Foods Zrt.-nél, ahol 2006-ban még több mint 2500-an dolgoztak, mára viszont 248-re apadt a dolgozók létszáma. A cég vezérigazgatója a megbízható minőségben, az innovációban és a magas feldolgozottságú termékek gyártásában látja jövőt a következő öt-tíz évben.

Ötletes Sága újdonság focirajongók számára!

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://tesztvilag.hu/2016/06/18/otletes-ujdonsag-focirajongok-szamara/
A 2016-os Európa-bajnokság adta az ötletet, hogy a rangos versenyhez illő formában kerüljön a boltok polcaira a Sága Snacki & GO! Füstlije. Június elejétől lesz elérhető a 75%-os pulykahús tartalmú, laktóz- és gluténmentes, új limitált kiadású, füstízű Snacki & GÓÓÓL! A focilabda alakú és mintázatú mini pulykavirsli golyók hidegen is fogyaszthatók, de a termék saját poharában is mikrózható. A Snacki & GÓÓÓL! kupakjába most mustárt is töltöttek, hogy teljes legyen az élvezet.

Az Év termékei

A Blikk Nők Konyha magazin cikke  elérhető a fotóra kattintva:

Köszöntjük az Év Terméke Díj 2016 nyerteseit!

A TradeMagazin cikke elérhető a fotóra kattintva:

A Snacki&Go! elnyerte az év terméke díjat

A Termékmix magazin cikke elérhető a fotóra kattintva:

A baromfi kerülhet a feketekereskedelem célkeresztjébe

A Termékmix magazin cikke  teljes terjedelmében elérhető a fotókra kattintva:

Trade Magazin: HUNGAROPACK díj nyertesei

A cikk teljes terjedelmében elérhető a fotókra kattintva:

Termékmix Magazin: Díjnyertes a Sága poharas mini pulykavirslije

A cikk teljes terjedelmében elérhető a fotókra kattintva:

Füstli Snacki & GO! Díjnyertes a Sága formabontó poharas mini pulykavirslije

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://www.trademagazin.hu/hirek-es-cikkek/ceg-es-szemelyi-hirek/fustli-snacki-go-dijnyertes-a-saga-formabonto-poharas-mini-pulykavirslije.html

A HUNGAROPACK Bírálóbizottsága a legmagasabb elismeréssel, a HUNGAROPACK SaveFood 2015 díjjal jutalmazta a díjért közösen pályázó Sága Foods Zrt.-t és Greiner Packaging Kft.-t.a magyar piacon egyedülálló, poharas kiszerelésű Snacki & GO! innovatív csomagolásáért.

Tovább a cikkhez

Termékmix Magazin: Évről évre nő a szezonális hústermékek forgalma

A cikk teljes terjedelmében elérhető a fotókra kattintva:

Tervezhetőbbé vált a jövő

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://markamonitor.hu/markak/Tervezhetobbe-valt-a-jovo/1140/

A Sága Foods Zrt. kereskedelmi vezetőjével, Szalayné Szilvágyi Erzsébettel a cég újdonsága, a Snacki & Go! piacra dobása kapcsán beszélgettünk a magyar húsipar és a márkatermékek helyzetéről.

Tovább a cikkhez

Ma már nyereségesen termel a Sága Foods

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://www.mbtt.hu/hireink/ma_mar_nyeresegesen_termel_a_saga_foods

A Sága Foods Zrt. tulajdonosa, az angol Bernard Matthews csoport már nem tervezi a magyarországi leánycég eladását, miután a korábbi évek veszteséges termelése a belső szerkezetváltás eredményeként nyereségbe fordult.

Keleti Zsolt, a társaság vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, a vállalat pénzügyi eredményei fokozatosan javulnak. Az idei első fél évet - több év veszteség után - pozitív eredménnyel zárta a cég, és az év végéig további jelentős eredménynövekedést várnak. A cég mérleg szerinti eredménye 442 millió forint volt az első fél évben, míg két évvel ezelőtt még 589 millió forint veszteséget szenvedett el a társaság, és tavaly mintegy 1 millió forint volt a nyereség.

Tovább a cikkhez

Fogd és Vidd! – Füstli a pohárban

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://tesztvilag.hu/2015/09/14/fogd-es-vidd-fustli-a-poharban/

A Sága Foods fő termékcsaládja, a Füstli 15 évvel ezelőtti piaci megjelenése óta kedvelt virsli-márka Magyarországon.

A cég szakítva a virslik hagyományos fogyasztási formáival, most olyan újdonsággal lepte meg a Füstli rajongókat, ami a hazai élelmiszerpalettán egyedülálló készítmény, bízva abban, hogy nem csak a Füstlit szeretők kedvence lesz. A Snacki & GO! az itthoni boltok kínálatában az első olyan snack-féleség, ami a szokásos sós-édes szénhidrátbombák helyett laktató megoldást jelent az éhségüket azonnal csillapítani vágyóknak is.

Tovább a cikkhez

Termékmix Magazin: Újítás és márkaépítés

A cikk teljes terjedelmében elérhető a fotókra kattintva:

A baromfipiacra mennek a feketézők

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://www.vg.hu/velemeny/interju/a-baromfipiacra-mennek-a-feketezok-452594

Felerősödhet az áfacsalás a baromfiágazatban azt követően, hogy csupán a sertéshús forgalmi adója csökkent – véli Keleti Zsolt, a Sága Zrt. vezérigazgatója.

A Bernard Matthews brit cég tulajdonában levő sárvári pulykafeldolgozó vezetője ebben az évben már növekedést vár az elmúlt évek struktúraváltása után.

Tovább a cikkhez

Ők lettek Az Év Boltja 2015 verseny győztesei

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
http://www.elelmiszer.hu/cikk/ok_lettek_az_ev_boltja_2015_verseny_gyoztesei

2015-ben először írta ki az Élelmiszer szaklap Az Év Boltja versenyt. A kiírásra csaknem 90 színvonalas nevezés érkezett - vagyis a verseny egyértelmű sikerrel debütált. A neves FMCG és marketing szakemberekből álló zsűri először egy shortlistet állított össze, majd kiválasztotta a kategóriagyőzteseket. Ezek mellett a verseny kiemelt együttműködő partnere, a Samsung, és támogatója, a TÜV Rheinland egy-egy különdíjast választott ki, és a zsűrí különleges építészeti megoldásaiért is díjazott egy üzletet. Május 20-án éjfélkor lezárult az internetes szavazás is, és eldőlt, melyik üzlet tetszett leginkább olvasóinknak.

 

Tovább a cikkhez

A Sága vezére szerint a fogyasztói árban korlátozott az olcsóbb alapanyagárak hatása

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
www.vg.hu/velemeny/interju/a-baromfipiacra-mennek-a-feketezok-452594

Felerősödhet az áfacsalás a baromfiágazatban azt követően, hogy csupán a sertéshús forgalmi adója csökkent – véli Keleti Zsolt, a Sága Zrt. vezérigazgatója. A Bernard Matthews brit cég tulajdonában levő sárvári pulykafeldolgozó vezetője ebben az évben már növekedést vár az elmúlt évek struktúraváltása után.

 

Tovább a cikkhez

Kemény és hosszú folyamat

A Trade Magazin 2015/6. számában megjelent cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
www.trademagazin.hu/hirek-es-cikkek/ceg-es-szemelyi-hirek/magazin-kemeny-es-hosszu-feladat.html

Kemény fába készül vágni fejszéjét Takács Gábor, a Sága Foods informatikai vezetője: a húszéves vállalatirányítási rendszert tervezik lecserélni. Az informatikai vezető fontos trendnek tartja többek között a big datát is.

 

Tovább a cikkhez

Kistányér: pulykavirslis-sajtos sült buronyapüré gyerekeknek

A cikk teljes terjedelmében elérhető a hivatkozáson:
eletszepitok.hu/kistanyer-pulykavirslis-sajtos-sult-buronyapure-gyerekeknek/

Kistányér rovatunkban elsősorban ovis, kisiskolás korú gyerekek számára ajánlunk recepteket, saját konyhánkból. Elsőként egy gyorsan összedobható virslis egytálételt. Burgonyapüré az alapja. Nagy kedvenc nálunk.

Tovább a recepthez

Humánerőforrás fejlesztés a Sága Foods Zrt-nél

A sajtóközlemény teljes terjedelmében letölthető: saga-foods-zrt-humaneroforras-fejlesztes.pdf

A SáGa Foods Zrt. az Új Széchenyi Terv keretében 43.227.232 Ft vissza nem térítendő uniós támogatást nyert, melyből a munkavállalók képességeit fejlesztő képzéseket valósított meg. A képzés hatására jelentős mértékben fejlődött a foglalkoztatottak vezetői képessége, kommunikációs kompetenciája, nyelvismerete és számítógépes tudásbázisa. A képzésekkel szerzett tudással javult az egységek közötti együttműködés, fejlődtek az alkalmazottak személyes képességei, egyúttal a vállalkozás hatékonysága.

A SáGa Foods Zrt. az Új Széchenyi Terv keretében 43.227.232 Ft vissza nem térítendő uniós támogatást nyert, melyből a munkavállalók képességeit fejlesztő képzéseket valósított meg. A képzés hatására jelentős mértékben fejlődött a foglalkoztatottak vezetői képessége, kommunikációs kompetenciája, nyelvismerete és számítógépes tudásbázisa. A képzésekkel szerzett tudással javult az egységek közötti együttműködés, fejlődtek az alkalmazottak személyes képességei, egyúttal a vállalkozás hatékonysága.

A Sága Foods Zrt. több mint 50 éves múltra tekint vissza, kis családi vállalkozásból alakult, az évtizedek alatt tekintélyes húsipari vállalkozássá nőtte ki magát. A magyar húspiac meghatározó szereplője, piacvezető a virsli gyártásban, de a párizsi és sonka szegmensekben is dobogós helyezéssel büszkélkedhet. Termékei számos díjat nyertek, melyek között a szakma és a fogyasztók elismerései is megtalálhatóak.

A vállalkozás 2012. júliusában nyújtotta be pályázatát a „Munkahelyi képzések támogatása nagyvállalatok számára a konvergencia régiókban” című pályázati kiírásra. A tervezett projekt célja olyan képzések megvalósítása volt, melyek fejlesztik munkavállalói munkavégzéshez szükséges, elsősorban számítógépes, kommunikációs képességeit, karbantartási, valamint nyelvi ismereteit, ezáltal hozzájárulnak a vállalkozás tökéletesebb működéséhez, a belső munkafolyamatok hatékonyabb teljesítéséhez, a kommunikáció fejlesztéséhez

Jacuzziban főzik az emberarcú virsliket

Nem véletlenül lett szexuális áthallású a Sága Foods két új termékének bevezető kampánya. A cég olyan reklámötletet akart, ami mellett nem lehet csak úgy elmenni.

A Sága Foods két új termékével jelent meg a piacon a hagyományos műbeles és a prémium, bécsi roppanós virslik szegmensében: a Kedvenc és a Bécsi Ínyenc nevű készítményével.

„Ennek a két terméknek a bevezetésére adtunk briefet, és vártunk olyan hatásos és hatékony kampányötletet, amely képes emlékezetes módon egyszerű, termékszintű üzenetet átadni, miközben meg is mozgatja az emberek fantáziáját. Az volt a célunk, hogy informatív, alapvető ismeretanyagot adjunk át a vásárlóinknak az új virslikről oly módon, hogy meg is ragadjon az üzenet, ugyanakkor szórakoztató is legyen számukra” –mondta el Tóth Tímea Mónika, a Sága Foods marketingvezetője.

Cikk folytatása: http://www.kreativ.hu/reklam/cikk/jacuzziban_fozik_az_emberarcu_virsliket

Fontos az íze a nőknek, a formája pedig kevésbé. Mi az?

Lezárult a Sága Foods Zrt.-nek az év első hat hónapján át tartó átszervezési fázisa, amivel a húsipari cégek közül elsőként, valódi konszolidációt hajtottak végre. Megszüntették a veszteséges tevékenységeket, ezzel megerősítették az életképes egységeket; a fókuszba a továbbfeldolgozott készítmények gyártása és a Sága márkák megerősítése került. Mindemellett a témában tartott sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a háziasszonyok számára a virsli íze sokkal fontosabb, mint az alakja, avagy a színe, illetve az is, hogy a nem világos szabályozás miatt pontosan nem is lehet megmondani, hogy mi virsli, és mi nem az.

A 2012. év végén kommunikáltak szerint az elmúlt időszakban a Sága Foods (a cég a Bernard Matthews (BM) Csoport tagja) jelentős változáson ment keresztül; a tulajdonos és a finanszírozó bankok által támogatva átszervezték a vállalatot. Az átszervezés célja az volt, hogy – a húsipari cégek közül elsőként – valódi struktúraváltást hajtsanak végre. A vállalat fő célkitűzései, stratégiája nem változott: a magyar húskészítménypiacon továbbra is vezető szerepet kívánnak betölteni.

„Az átszervezés az idei év első felében sikeresen lezárult. Ennek keretében az állattartási tevékenységünket kiszerveztük, a vágóhidunkat bezártuk és felépítettünk egy stabil, megbízható hús-ellátási folyamatot, ami a húskészítmény-gyártásunk alapját képezi. Mindezek eredményeként 2013. harmadik negyedévében – több év veszteséges gazdálkodás után – végre pozitív eredményt érünk el. Mindezek mellett tulajdonosunk a Bernard Matthews vállalat nemrég jelentős értékű befektetői megállapodást kötött, amely még jobban elősegíti cégcsoportunk stabilitását. Piaci pozíciónk megerősítése érdekében folyamatosan új termékeket vezetünk be” – mondta Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.

Háziasszonyokat kérdeztek a virsli ízéről

Az Ipsos Marketing által készített felmérésből (amit a sajtótájékoztatón publikáltak) kiderül, hogy a hazai háziasszonyok számára a legfontosabb szerepe az íznek van a virsli megítélésében. Ezt követik sorrendben olyan szempontok, mint a fűszerezettség, a füstös íz, a sósság, az illat, az állag, a szín, végül az alak, vagyis bár élelmiszert elsősorban ránézésre kell választani a közértben, ami alapján az alak vélhetően fontos szempont kellene, hogy legyen, mégis a kóstolásnál ez kerül a legutolsó helyre, és inkább a hazai hagyományoknak megfelelően a termék különböző típusú fűszerezettsége és ízvilága kap nagyobb hangsúlyt. Kérdésünkre, hogy a különböző márkájú virslik hústartalma és alapanyagainak minősége mennyire fontos szempont a vásárlók számára, válaszul azt kaptuk, hogy a jelenlegi kutatás nem tért ki ezekre a területekre. Így csak vélelmezni tudjuk, hogy bár mindenki szeretne minél magasabb hústartalmú és minél egészségesebb és jobb minőségű alapanyagokból készült virsliket és egyéb húskészítményeket vásárolni, a leginkább gátoló tényező az ár lehet. Reméljük nemsokára ezzel kapcsolatban és készülnek mélyebb kutatások, fogyasztói felmérések.

A virslit mindenki másképpen szereti

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kiskereskedelemben több mint 30 ezer tonna virslit értékesítettek 2012-ben, 3%-kal többet, mint 2011-ben, ezzel a virsli az egyik legkeresettebb húskészítmény. Forgalma értékben 8%-kal növekedett, így meghaladta a 33 milliárd forintot. Ebben az időszakban 10%-kal tudta növelni értékbeli eladásait az előző évhez képest, derült ki.

Az ACNielsen adatai szerint a Sága a virsli szegmens piacvezető gyártója: 26,1%-os értékbeli és 16,7%-os volumen részesedésével messze megelőzi versenytársait. A teljes Füstli család pedig a virsli piaci eladások 21%-át teszi ki értékben és 13%-át mennyiségben, vagyis a cégnek elég erősnek, mondhatni meghatározónak nevezhető a virslipiaci pozíciója.

Kvalitatív fogyasztói kutatások alapján azt állapították meg, hogy a virslit mindenki másképpen szereti. Vannak, akik kifejezetten a fűszeres, füstölt virsliket kedvelik, mások inkább csak az enyhén füstös, kevésbé karakteres ízvilággal rendelkező virsliket részesítik előnyben. Ez utóbbi igényre a Sága mostanáig nem kínált alternatívát, mert a Füstli széles termékpalettája elsősorban a fűszeresebb, füstölt ízvilág rajongóinak kedvezett.

Piaci pozícióinak megszilárdítására a vállalat ősztől további két új terméket vezet be, hallhattuk a nagy bejelentést a sajtótájékoztatón, amivel teljessé teszi virsli választékát: a „Kedvenc” pulykavirslit a hagyományos virslik kedvelőinek, míg a „Bécsi Ínyenc” pulykavirslit a magas (80%-os) hústartalmú, prémium kategóriás termékek rajongóinak szánják.

Fontosnak tartja a cég továbbá azt is, hogy a rendelkezésére álló eszközökkel és fórumokon keresztül edukálják is a fogyasztókat, így ebben mi is a segítségükre kívánunk lenni, ezért elmondjuk, hogy a virslit bizony nem kell főzni, hiszen egy fogyasztásra kész termékről van szó, ezért csak melegíteni kell (amennyiben úgy szeretjük), amit a legjobb, ha 4 percen át gyöngyöző vízben teszünk meg. Egy átlagos fogyasztó számára így megfelelő állagú és hőmérsékletű virslit kaphatunk.

Nem árt továbbá megjegyezni, hogy a virsli legalább 40% húst kell tartlamazzon, így ez alatti számok esetében legyünk résen a vásárlásnál. A 80%-os hústartalom, amit most piacra dob a Sága, pedig azért is különleges, mert szárnyasok esetében ennél magasabb, pl. 90% körüli hústartalom már olyan száraz terméket eredményezne, amit nem biztos, hogy jó ízzel fogyasztanánk.

Jó étvágyat!

http://www.agrarszektor.hu/elemiszerpiac/egyeb/fontos_az_ize_a_noknek_a_formaja_pedig_kevesbe_mi_az_.3286.html

A tudatos táplálkozás új igényeket jelent a piacon

A SáGa Foods Zrt. az idei évtől Fini Mini márkanéven gyermektermékekkel erö·sítette szortimentjét. Az e kategóriához is kapcsolódó minöségbiztosítási és élelmiszer-biztonsági stratégiáról Hodvogner Gábor minöségbiztositási vezető nyilatkozott a Napi Gazdaságnak.

Az elmúlt időszak gazdasági kihívásaira a több lábon állás, a termelés és a választék optimalizációja volt a jó válasz a SáGa Foods-nál. A cég a fogyasztói elvárások alapján fejlesztette a szortimentet, így többek között magas, 80-88 százalék pulykahústartalmú, ásványi anyagokkal és vitaminokkal dúsított, új pulykapárizsi, sonka és virsli került a polcokra a főtt húskészítmények kategóriájában. Az új Fini Mini termékek glutén és laktózmentesek, valamint hozzáadott szóját sem tartalmaznak, mindemellett csökkentett fűszerezésűek, igy kifejezetten a gyerekek ízlésére alakítva.

A SáGa Foods az egyik legnagyobb magyar baromfihús-feldolgozóként közel 80-féle terméket állít elő,. az idei árbevétele várhatóan eléri a 15 milliárd forintot. Ez utóbbi 60 százaléka a magyar piacról, míg a fennmaradó rész exportértékesítésből származik.

A tudatos táplálkozás egyre nagyobb teret hódít hazánkban is, különösen akkor, ha a gyermekek étkezéséről van szó, és egyre gyakrabban fordul elő táplálékérzékenység is a fogyasztóknál – mondta lapunknak Hodvogner Gábor minőségbiztosítási vezető. A SáGa termékek adatait éppen ezért a cég az interneten is elérhetővé teszi mindazok számára, akik az összetétel ellenőrzésével kezdik egy-egy készítmény kiválasztását. A szakember szerint erre van is igény, hiszen egyre több egészségvédelmi szervezet és fogyasztó igényli a konkrétabb tápérték- és összetevőlista közzétételét. 

A több mint 80 éves múltra visszatekintő vállalatot a rendszerváltást követően, még 1992-ben privatizálták, egy évre rá pedig szakmai befektetőként a brit Bernard Matthews cégcsoport vette át a vállalat irányítását. A jelenlegi cégforma a továbbfeldolgozott termékeket gyártó SáGa Szárnyas Finomságok Kft. és Sárvári Baromfiipari Rt. egybeolvadásával jött létre. Az üzemeik megfelelnek a legszigorúbb európai normáknak, a sárvári egység működésének alapja az ISO 9001 és a HACCP rendszerek, erre épülnek a különböző szállítói és vevői minősítési standardok. A jó minőségű alapanyag biztosítása érdekében integrált minőségirányítási rendszert működtetnek. 

A standard vizsgálatok, auditok, akkreditációk és tanúsítványok a fogyasztók és a kereskedelmi partnerek elvárásainak megfelelően éves rendszerességgel kerülnek felülvizsgálatra és megújításra - mondta a minőségbiztosítási vezető. A szakember azt is hangsúlyozta, hogy a SáGa Foods Zrt. által alkalmazott ISO 9001:2009 egy folyamatszemléletű minőségirányítási rendszer. A BRC és IFS egyaránt a jó gyártási és a jó higiéniai gyakorlat segítségével tervezett, a termelés gyakorlati szempontjaira összpontosító rendszerek, amelyek felhasználják a minőségirányítási rendszer egyes elemeit és követelményrendszerét. A gyártásba kerülő, beszállítóktól érkező egyéb anyagok, mint a fűszerek, az adalék anyagok vagy a csomagolóanyagok, szigorú átvételi ellenőrzési folyamaton mennek keresztül, és csak a minden szempontból megfelelőket veszik át és használják fel. Az alapanyagokat és a késztermékeket egyaránt saját mikrobiológiai és kémiai laboratóriumukban tesztelik. Az iparágban országos szinten például egyedül itt működik érzékszervi laboratórium is. A képzett bírálók által végzett tesztek hasznos segítséget nyújtanak a termékek minőségi színvonalának fenntartásában és az új termékek kifejlesztésében - mondta Hodvogner Gábor. A vállalat saját minősített laboratóriumában egyébként öt szakember dolgozik, de emellett higiénikus és minőségirányítási menedzser is felügyeli az általános vállalati higiéniát és az élelmiszerbiztonságot. A vállalat stratégiája azt az elvet követi, hogy minden, a cég és a fogyasztók számára biztonságot adó technológiát beépítenek rendszereikbe. A SáGa minőségbiztosítási filozófiája bármelyik szabványnál szigorúbb, a termelés élelmiszerbiztonsági szempontból sok tekintetben túlmutat a jelenlegi magyar normatívákon, annak érdekében, hogy a fogyasztók mindig az elvárható magas minőséget kapják a termékek fogyasztásakor.

Forrás: Napi Gazdaság (Hodvogner Gábor nyilatkozata) - György Renánta cikke

Az átmeneti év után jövőre lehet profit

Keleti Zsolt: a hamisítások visszafogása és az áfacsökkentés is segítené az ágazatot

Működik az az üzleti modell, amellyel a gyenge kereslet és a magas alapanyagárak mellett igyekezett túlélését biztosítani a Sága Foods Zrt. – nyilatkozta lapunknak a társaság vezérigazgatója.
Keleti Zsolt szerint aggasztó méreteket ölt a feketepiac a magyar húságazatban.

− Radikális átalakításon van túl a Sága Foods Zrt.: egy éve jelentették be, hogy leépítik állattenyésztési tevékenységüket, amit akkor azzal indokoltak, hogy ezzel szeretnék növelni az eredményességet. Bevált a terv? − A vágóhidat áprilisban zártuk be, a farmokat május végére kiürítettük és azóta a többségüket sikerült eladni. Ezentúl meg kellett oldani a hús-beszállítást, auditáltatni a partnereket, megváltoztatni a receptúrákat, hiszen amíg korábban vagy nyolcvanfajta húst használtunk fel, ezt most levittük 15–20-ra. Az egész évet átmenetinek tekintjük, de ahhoz képest, hogy az év elején kezdtük, nagyon jól állunk, számomra is meglepő volt, mennyire könynyen ment az átállás.

− A Sága termelése hogyan alakult? − A fő változás az, hogy az összes alapanyagot most vásárolni kell, míg korábban 40–50 százalék volt a más gyártóktól beszerzett alapanyag aránya.

− Év végére összességében milyen eredményt várnak? − Az első félév miatt mindenképpen negatív lesz még 2013, de júliusban és augusztusban már nem voltunk veszteségesek. Ha működik az új modell, és fenn tudjuk tartani az eredményességet, az már elég erőt ad, hogy bizonyítsuk, mégis lehet eredményesen húsüzemet működtetni Magyarországon. A jövő évnek pedig enyhén nyereségesnek kell lenni. Ez függ attól is, milyen beruházásokat tudunk végrehajtani. Van olyan, amellyel az energiaköltségek csökkentését irányoztuk elő, illetve vannak új csomagoló- és töltőgépeink, amelyekkel új termékeket tudunk előállítani.

− Ezekkel melyik irányba mennek el? Érdemes prémiumtermékeket piacra dobni, vagy továbbra is az árérzékeny fogyasztók kiszolgálása a cél? − Mindkettő. A Ságánál az üzem és a minőségbiztosítási rendszer, a marketing úgy működik, hogy nagyon olcsók mi nem tudunk lenni, nem is akarunk ebbe az irányba elmenni. Ami nekünk hiányzott a portfólióból, azok az igazán prémiumtermékek, amelyekkel most jöttünk ki. A virslipiacon piacvezetők vagyunk, ezért azt gondoljuk, hogy fölfelé is nyitni kell. Az áruházláncok természetesen azt várják tőlünk, hogy még jobb áron állítsunk elő nekik saját márkás termékeket, de bizonyos minőségi elvárásokat nem vagyunk hajlandóak feladni, ezért nagyon olcsón nem fogunk tudni gyártani.

− A prémiumtermékekhez is kell kereslet, márpedig a friss adatok azt mutatják, a reálbérek növekedése ellenére stagnál a fogyasztás. − Sőt, most már olyan számokat is láttunk, amelyek azt mutatják, nem csak volumenben csökken a húskészítménypiac, de értékben is, annak ellenére, hogy voltak áremelések. Várjuk, hogy legalább enyhe fordulat legyen, mivel nagyon kiélezett a verseny az iparban, de a kereskedők között is. Folyamatosan nagy az akciózás is, de a fogyasztók már arra is kezdenek immunisnak lenni, hogy 20-30 százalékkal olcsóbban kapnak valamit.

− A másik, jövedelmezőség szempontjából fontos segítség lehet az áfacsökkentés, amelyet most Lázár János dobott be a köztudatba. Ő először csirkehúst említett, akkor mennyire kapták fel a fejüket? − Azt gondolom, hogy az csak egy felületes fogalmazás volt, mivel a pulyka – a nyershúsok körében – ugyanúgy alapélelmiszernek számít. Az áfacsökkentés azonban minket ennyire direkten nem érint, ha tényleg csak a nyers húsra vonatkozik. De ha ettől több pénz marad az emberek zsebében, annak mi is és valószínűleg az egész kiskereskedelem örülni fog.

Sága Foods Zrt. (millió forint) 2011 2012
Bettó árbevétel 25 294 22 427
Üzemi eredmény -167 -2 197
Adózás előtti eredmény -367 -2 197
Adózott eredmény -367 -2 197
Saját tőke 7 951 57 000
Hosszú lej. köt. 0 0
Mérlegfőösszeg 16 517 13 350
Forrás: KIM

− Kérdés, mi a garancia arra, hogy ez valóban árcsökkentést fog hozni. − Semmi, de nem is gondolom, hogy ez erről szólna. A húságazatnak nagy veszteségei vannak, a csökkentés adna legalább fél-egy évet fellélegzésre, hogy valahogy helyrebillentsék a nyereségességüket.

− A tavalyi év a sertéságazat nehézségeitől volt hangos, erre az évre a baromfiágazatot is elérte a válság. Folytatódik a konszolidáció? − Egyáltalán nem tűnik stabilnak a szektor, ám csökkenni látszanak a tavalyi magas takarmány- és húsárak, amelyek végképp kizsigerelték a húsipari cégeket.

− Vagyis ha mindent összerakunk az áfától, az alapanyagárakon át a cég átalakításáig, a jövő nyár ígérkezik